You are here

AŠIS, FIKSUOTOJI – DINAMINIS

AŠIS, FIKSUOTOJI. Galinėje sijoje nejudamai įtvirtintas velenas, apie kurį sukasi ratas.

AŠIS, SUKAMOJI. Rate nejudamai įtvirtintas velenas, kuris sukasi ant galinėje sijoje įtvirtintų guolių.

GUOLIO EKSPLOATAVIMO TRUKMĖ. Antifrikcinio guolio eksploatavimo trukmė B-10 yra minimali tikėtina 90 procentų guolių iš tam tikros guolių grupės eksploatavimo trukmė valandomis, kai tie guoliai eksploatuojami esant nustatytiems greičiams ir apkrovoms.

GUOLIS, SUTEPTAS VISAI EKSPLOATAVIMO TRUKMEI. Antifrikcinis guolis, turintis sandariklius ir suteptas oksidacijai atspariu didelio stabilumo tepalu, galintis be papildomo tepimo veikti ne trumpiau už nurodytą B-10 eksploatavimo trukmę.

BLOKAS, KROVINIO. Ant kėlimo lynų kabantis mazgas, kurį sudaro kablys, sukutis, guoliai, skridiniai, varžtai ir rėmas. „Trumpojo tipo“ blokuose kablys ir skridiniai yra pakabinti ant tos pačios detalės, vadinamos sukučiu. „Ilgojo tipo“ blokuose kablys ir skridiniai yra pakabinti ant atskirų detalių. (Skridinių laikančioji detalė vadinama skridinių varžtu, o kablio laikančioji detalė vadinama traversa.)

BLOKAS, VIRŠUTINYSIS. Fiksuotas iš skridinių, guolių, varžtų ir rėmo sudarytas mazgas, esantis ant vežimėlio skersinių dalių ir lynais laikantis krovinio bloką ir patį krovinį.

VAŽIUOKLĖ. Trumpa galinė sija, pritvirtinta prie vienos iš pagrindinių sijų galo (arba prie jungiančiosios dalies, jeigu su viena pagrindine sija naudojama daugiau nei viena važiuoklė). Šio tipo galinė sija naudojama tokiais atvejais, kai dėl bėgių kelio konstrukcijos ypatumų kranui reikalingi daugiau nei keturi ratai.

VAŽIUOKLĖ, IŠLYGINAMOJI. Trumpa galinė sija, lanksčiai prijungta prie vienos iš pagrindinių sijų (arba jungiančiosios dalies) kaiščiu, ant kurio galinė sija gali svyruoti, išlygindama dviem galinės sijos ratams tenkančią apkrovą. Esant šiai konstrukcijai, pagrindinių sijų galai yra labai tvirtai sujungti.

VAŽIUOKLĖ, FIKSUOTOJI. Trumpa galinė sija, standžiai prijungta prie vienos iš pagrindinių sijų. Tarp pagrindinių sijų naudojama lanksti galinė jungtis, kad dėl pagrindinių sijų įlinkio ir galinės jungties lankstymosi būtų įmanomas ratų apkrovų išlyginimas.

STABDYS, SŪKURINĖS SROVĖS. Įtaisas, kuris sukuria papildomą variklio apkrovą ir taip padeda kontroliuoti krovinio kėlimo arba nuleidimo greitį. Ši apkrova atsiranda vykstant sąveikai tarp magnetinių laukų, kuriuos sukuria reguliuojama tiesioginė srovė statoriaus apvijose ir indukuotosios srovės rotoriuje.

STABDYS, STOVĖJIMO. Tilto arba vežimėlio frikcinis stabdys, automatiškai įsijungiantis nutrūkus krano maitinimui.

IŠGAUBA. Nedidelis sijų išgaubimas vertikalia kryptimi, kad būtų iš dalies kompensuojamas jų įlinkis dėl nominaliojo krovinio ir krano dalių svorio.

TARPAS. Minimalus atstumas nuo bet kurios krano dalies iki artimiausios kliūties.

KONTROLIUOJAMOJO STABDYMO PRIEMONĖS. Krovinio nuleidimo greičio valdymo būdas sumažinant energiją arba nukreipiant energiją priešinga kryptimi.

ATGALINIS SUKIMO MOMENTAS. Valdymo būdas, kai variklio galia nukreipiama priešinga kryptimi, kad būtų sukurtas priešingos krypties sukimo momentas.

DINAMINIS. Greičio valdymo metodas, kai variklis naudojamas kaip generatorius, o energija išsklaidoma rezistoriuose.